Betalning, frakt & retur

Beställning och bekräftelse

Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post. OBS. kolla din skräppost om du inte hittar någon bekräftelse.

 Pris och betalningsalternativ

Du kan välja mellan att betala med kort, Klarna (Pay now, Pay later) och Apple pay. Alla våra priser är angivna i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Om du har frågor kring din beställning skicka e-post till info@barefootkids.se.

 Reservationer  

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild eller text. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden.

 Köp

Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från Barefootkids.se. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig.

 Åldersgräns

Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år. Enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

 Ångerrätt. 

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan oöppnad och i oskadat skick.

 Hur lång tid tar återbetalningen?

Du kommer att få återbetalning inom 14 vardagar räknat från dagen då vi öppnat och verifierat din försändelse. Vi återbetalar på samma sätt som du har betalat. Vid beställningar där du har betalat fraktavgift, återbetalas den inte om du väljer att returnera något. Dvs. har du betalat 59 kronor för frakt och sedan skickat tillbaka produkten, får du återbetalning endast för produkten. Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår till info@barefootkids.se.

 Försäkra dig att det du skickar tillbaka är väl förslutet och skyddat i emballaget. Skicka produkten med originalförpackningen. Vid återsändande av produkter till Barefootkids.se /Karin Korinkova är du ansvarig för att produkterna når Barefootkids.se / Karin Korinkova i oskadat skick. Skicka gärna ett mail till oss med order nummer när du returnerar varor. En fraktavgift på 64 kr (under 2kg) eller 99 kr (över 2kg)  tas ut vid retur av en order.

Returadress:
Barefootkids.se / Karin Korinkova 
Gåsörtsvägen 12
174 62 Sundbyberg

info@barefootkids.se
+46 73 245 53 79


 

Frakt och leverans 

Vår leveranstid är normalt 1-4 arbetsdagar inom Sverige. Leveranstiden räknas från dagen efter att du lagt din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. Vi ansvarar inte för postens interna förseningar.

 När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Barefootkids.se kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord.

 Postpaket

Leverans till utlämningsställe – Postnord (59 kr)

Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. För paket under 2kg kommer leveransen hem till dörren. Om paketet är för stort för din brevlåda och ingen är där för att ta emot det, lämnas det på ditt lokala postkontor där du kan hämta ut det.

 Hempaket

Hemleverans – Postnord (139 kr)

Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Barefootkids.se erbjuder fri frakt när kunden lägger en beställning på 700 kr eller mer. Barefootkids.se bjuder på det billigaste fraktalternativet.

 Leverans utomlands

Vid beställningar till utlandet tillkommer en fraktkostnad samt att du som kund själv får stå för returkostnaden. Leveranskostnaden beror på beställningens slutdestination. Leverans av beställda varor sker med UPS. 

 Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

 Skada på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

 Vid reklamation

Vi tar ansvar för produktionsfel på produkter sålda genom www.barefootkids.se och vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation. Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel.

 Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till info@barefootkids.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt. Samtliga reklamationer ska godkännas av Barefootkids.se / Karin Korinkova innan de skickas tillbaka. Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Barefootkids.se / Karin Korinkova.

Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du fått produkten i din besittning har du även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. Basrefootkids.se/ Karin Korinkova rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation ska du hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av Barefootkids.se / Karin Korinkova. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig.

Tvist
Eventuella tvister löses i första hand med oss i vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

BOLAGSINFORMATION
Karin Korinkova
Gåsörtsvägen 12
174 62 Sundbyberg
Sweden
VAT: SE820330706401
info@barefootkids.se